niedziela, 19 stycznia 2014

Fritatta z papryką, ciecierzycą i brokułem

Co to jest Frittata? Pochodzi z Włoch  i jest to rodzaj omletu, który składa się z masy jajecznej i różnego rodzaju dodatków takich jak sery, mięsa czy warzywa. Jest to danie, które powinno wyzwolić naszą wyobraźnię, gdyż tutaj możemy eksperymentować z dostępnymi dodatkami i szukać naszego idealnego smaku. Dużą rolę odgrywają tutaj przyprawy i zioła. Z racji tego, że w lodówce czekają dwie wytłaczanki jajek od bardzo szczęśliwych kur (znam właścicielkę, więc mam pewność:)) postanowiłam przyrządzić frittatę. Co do składników - jak zawsze dałam się ponieść wyobraźni i tym co zawierała moja lodówka. Latem, kiedy są dostępne prawdziwe pomidory malinowe (eh, jak strasznie za nimi tęsknię!), uwielbiam przygotowywać fritattę z tych właśnie przepysznych pomidorów, mozzarelli i świeżej bazylii...

Składniki:
  • 5 jajek (porcja dla dwóch wygłodniałych osób:))
  • 1 niewielki pomidor
  • 3 łyżki ugotowanej ciecierzycy
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1 niewielki brokuł
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka słonecznika
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka bazylii
  • kilka listów świeżej bazylii 
  • odrobina sera do posypania (ja użyłam Grana Padano)
Przygotowanie:
Brokuł dzielimy na kawałki i gotujemy w osolonej wodzie około 10 minut. Paprykę czyścimy i  kroimy w kostkę, pomidora również kroimy w kosteczkę. Jajka wbijamy do miski, dodajemy przyprawy, czosnek, słonecznik, ubijamy chwilę trzepaczką. Dodajemy paprykę i ciecierzycę, dokładnie mieszamy. W naczyniu układamy ugotowany brokuł, zalewamy masą jajeczną i posypujemy serem.  Zapiekamy w rozgrzanym piekarniku około 15 minut w 170 stopniach.




1 komentarz: