sobota, 4 stycznia 2014

Płatki żytnie z dodatkami - idealne i energetyczne rozpoczęcia dnia (podobno:) więc sprawdzimy)

Liczenie kalorii? Nigdy tego nie robiłam, bo nie potrzebowałam. Teraz potrzebuję i spróbuję zapanować nad tym szeregiem cyferek, którą spożywam każdego dnia. Pierwsze liczenie pokazało, że naprawdę nie zdawałam sobie sprawy z tego ile co ma kalorii! Nie miałam pojęcia, że moje posiłki nie powinny być takie duże, bo mój organizm tyle nie potrzebuje. Zdrowo choć za dużo, zdecydowanie za dużo! Prowadzę dosyć aktywny tryb życia, dosyć sporo ćwiczę, ale nie jestem w stanie spalić tego co zjem. Zaczynam od śniadań, bo wydają mi się prostym (jeśli chodzi o policzenie) posiłkiem. Poniżej przepis na płatki żytnie, które już dłuższy czas leżą w mojej szufladzie i czekają na swoją kolej w towarzystwie otrębów żytnich:) Jakoś tak zawsze wolałam kanapeczki (z masełkiem) lub tosty (z żółtym serem):) Czas to zmienić! Wszystko policzyłam z pomocą strony www.ilewazy.pl. Nie spodziewałam się, że tak pomocne strony istnieją, gdyż dzięki niej liczenie będzie łatwiejsze:)

Składniki - łącznie 311 kcal:
  • 3 łyżki płatków żytnich (103 kcal)
  • 2 łyżki otrębów żytnich (33 kcal)
  • 1 łyżka lnu mielonego (25 kcal)
  • 1 łyżka rodzynek (42 kcal)
  • 1 łyżka słonecznika łuskanego (56 kcal)
  • 1/2 średniej wielkości jabłka (47 kcal)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu (5 kcal)
Przygotowanie:
Do garnka wsypujemy suche składniki, wszystko zalewamy wodą (1 cm nad produktami), gotujemy do momentu, aż płatki zmiękną. Osobom tolerującym laktozę lub po prostu lubiącym mleko, polecam na sam koniec dodanie mleka. Przekładamy składniki do miseczki, posypujemy słonecznikiem, rodzynkami i pokrojonym jabłkiem.

Słów kilka o zdrowych dodatkach: 
  • rodzynki: witaminy z grupy B, usprawniające pracę układu nerwowego, potas pomaga obniżać ciśnienie krwi.
  • siemię lniane: zawiera między innymi substancje śluzowe i oleiste, które ochraniają żołądek, witaminę E, kwas tłuszczowy omega-3, białko i cynk.
  • orzechy włoskie: zawierają wysokie stężenie kwasów tłuszczowych z grupy omaga-3, są bogate w błonnik, magnez, witaminy z grupy B oraz przeciwutleniacze.
    Zawierają wysokie stężenie kwasów tłuszczowych z grupy omega-3, są bogate w błonnik , witaminy z grupy B, magnez, przeciwutleniacze (witaminę E) - See more at: http://e-naturalna.pl/2010/05/orzechy-wloskie-wlasciwosci-zdrowotne/#sthash.mFEw5mCq.dpuf
    Zawierają wysokie stężenie kwasów tłuszczowych z grupy omega-3, są bogate w błonnik , witaminy z grupy B, magnez, przeciwutleniacze (witaminę E) - See more at: http://e-naturalna.pl/2010/05/orzechy-wloskie-wlasciwosci-zdrowotne/#sthash.mFEw5mCq.dpuf
    Zawierają wysokie stężenie kwasów tłuszczowych z grupy omega-3, są bogate w błonnik , witaminy z grupy B, magnez, przeciwutleniacze (witaminę E) - See more at: http://e-naturalna.pl/2010/05/orzechy-wloskie-wlasciwosci-zdrowotne/#sthash.mFEw5mCq.dpuf
  • ziarna łuskanego słonecznika: mało węglowodanów, ale dużo żelaza, magnezu i witamin z grupy B.
  • figi: regulują trawienie, obniżają poziom cholesterolu, regulują pracę układu krwionośnego
  • daktyle:najzdrowsze owoce świata, zawierają sporo magnezu i żelaza
  • suszone śliwki: ułatwiają trawienie, zawierają dużo błonnika, są bogata w żelazo, fosfor, wapń, magnez i witaminy z grupy B.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz