wtorek, 28 stycznia 2014

Domowe kostki rosołowe z kminem rzymskim i kurkumą

To, że nie zawsze jest czas na zdrowe gotowanie, ba! w ogóle na gotowanie -  wie o tym każda/każdy z nas. Już od dłuższego czasu eliminuję z mojego życia niezdrowe, szkodliwe i chemiczne produkty lub półprodukty z których byłam zmuszona korzystać w procesie ekspresowego przygotowywania posiłków. W końcu nadszedł czas na kostki rosołowe. Niestety czasem ich używam - to czasem zdarza się częściej niż bym chciała, bo czasu na przygotowanie odpowiednich posiłków coraz mniej. Więc czasami zmienia się na częściej. A to już mi się nie podoba. O domowych kostkach rosołowych czy koncentracie drobiowym słyszałam i czytałam. Planowałam też je zrobić, ale jak już wspomniałam wyżej zawsze czasu brak. Postanowiłam, że ten weekend będzie sprzyjający i raz na zawsze zakończymy sprawę z kupnymi kostkami rosołowymi! Naprawdę to prosta sprawa i nie zabierze nam dużo czasu. W weekend przygotowałam wywar, a w tygodniu udało mi się nadać mu kostkową formę.

Poniższy przepis to moja propozycja  - bardziej orientalna ze względu na obecność kuminu rzymskiego oraz kurkumy. Idealne do zimowych zup pomidorowych, soczewicowych, fasolowych czy grochowych (w przygotowaniu zupa fasolowa). Oczywiście można przygotować kostki bez tych dwóch składników.

Składniki:
  • pół dorodnego kurczaka (udko oraz pierś)
  • marchewka, pietruszka (korzeń), seler - ja użyłam zamrożonych warzyw, które miałam od jesieni. Nie wiem dokładnie jaka to była ilość, ale obstawiam 1 kg. Wszystko starte na tarce bądź pokrojone
  • 4 ząbki czosnku
  • 3 liście laurowe
  • dużo natki pietruszki (również użyłam zamrożonej)
  • 2 łyżki soli
  • 1 łyżka kolendry
  • 1 łyżka tymianku (lub świeży)
  • 1 łyżka lubczyku (lub świeży)
  • 1 łyżka rozmarynu  (lub świeży)
  • 1 łyżeczka kurkumy 
  • 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
Przygotowanie:
Wszystko wrzucamy do wielkiego garnka i zalewamy wodą, tylko by zakryć produkty. Gotujemy około 40 minut, aż będziemy mieli gotowy wywar, a mięso będzie miękkie. Po tym czasie wyciągamy mięso, aby wystygło, a następnie oddzielamy od kości. Mięsko wrzucamy do przygotowanego wywaru i blendujemy. Masę przedkładamy do pojemników na kostki lodowe i zamrażamy. Do około 500 ml zupy należy użyć 3 kostki. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz