niedziela, 5 stycznia 2014

Sałatka z kiszonych buraczków, ogórka i czerwonej cebuli

Liczenie kalorii rozpoczęte, a więc muszę uważać co jem i dokładnie planować każdy kolejny posiłek. Póki jestem na urlopie jest to stosunkowo łatwe, zobaczymy jak poradzę sobie podczas pracy. Posiłki spożywam co 2-3 godziny, staram się by były to stałe pory. W tym przypadku praca będzie ułatwieniem i ustabilizowaniem godzin, bo wstaję zawsze o tej samej godzinie, a na urlopie wiadomo jak to jest:) Zaczynam szukać potraw szybkich i łatwych do przygotowania, które jednocześnie urozmaicą moje posiłki i dostarczą odżywczych elementów. 

Buraki czerwone kiszone mają przecudowne właściwości prozdrowotne: oczyszczają krew, mają działanie krwiotwórcze, pobudzają krążenie krwi, pomagają przy złej przemianie materii i  dolegliwościach związanych z wątrobą i nerkami. Doszukałam się też informacji, że wspomagają leczenie nowotworów oraz rzucanie nałogów m.in palenia papierosów. Nie palę już prawie 5 miesięcy i wszystko co może mnie wesprzeć w tym postanowieniu przyjmuję! 

Składniki - łącznie 319 kcal:
  • koszone buraki - dowolna ilość, najlepiej pozostałości z zakwasu buraczkowego. Ja użyłam jakieś 600 g (228 kcal)
  • 1 mała czerwona cebula (16 kcal)
  • 1/2 (90 g) ogórka zielonego (12 kcal)
  • 1/2 jogurtu naturalnego (60 kcal)
  • koperek  - świeży bądź zamrożony, około 2 łyżeczki (3 kcal)
  • pieprz, sól
Przygotowanie:
Buraczki kroimy w drobną kostkę, najlepiej w gumowych rękawiczkach, bo trudno nam będzie domyć ręce:) Zorientowałam się dosyć późno, więc przestrzegam. Do buraków dodajemy pokrojoną cebulę, ogórek i koperek - dowolną ilość (ja dałam 2 łyżeczki). Sałatkę polewamy jogurtem naturalnym i przyprawiamy. Podajemy dobrze schłodzoną w lodówce.




2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo smacznie. Niedługo na pewno wypróbuję coś podobnego, ale teraz jestem na detoksie na samych warzywach i owocach, więc jogurtu mi nie wolno. Więc skomponowałam ciekawą sałatkę z kiszonych buraków z jabłkiem i pomarańczą. Wyszło zaskakująco smacznie :) Jeśli jesteś ciekawa zapraszam do mnie na bloga na przepis.
    P.S. Ręce można doczyścić bardzo łatwo sodą oczyszczoną. 1 łyżka sody plus odrobinka wody, żeby zrobiła się taka pasta i pocierać ręce jak podczas mycia mydłem. Max minuta i po kłopocie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :) to jedna z pierwszych sałatek na moim blogu, teraz już mam większe doświadczenie :P

      Usuń