piątek, 21 lutego 2014

Kasza jaglana z fasolką szparagową i jajkiem

Taki obiad był w tym tygodniu u nas. Wcale nie piątkowy. Chyba wtorkowy. Albo poniedziałkowy. Nie pamiętam:) Dziś dopiero trochę czasu wygospodarowałam, aby wybrać zdjęcia i je tu umieścić. Robiłam je w takim świetle, że myślałam, że nic z tego. Ale wyszły bardzo pyszne! Danie przygotowuje się bardzo szybko, jest niesamowicie zdrowe, a w dodatku bardzo smaczne.

Składniki:
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • 400 g fasolki szparagowej (u mnie mrożona)
  • 4 jajka od szczęśliwej kurki
  • 2 łyżki pesto bazyliowego
  • 1 łyżeczka masła
  • 1 łyżeczka oregano
  • pieprz, sól
Przygotowanie:
Kaszę gotujemy w dwóch szklankach wody, aż do całkowitego wyparowania. Fasolkę wrzucamy na wrzącą, posoloną wodę i gotujemy około 10 minut. Odcedzamy. Kaszę wrzucamy na patelnie, dodajemy odrobinę masła, dwie łyżki pesto z bazylii, przyprawiamy i mieszamy. Do przygotowanej kaszy dodajemy ugotowaną fasolkę szparagową. Na wierzch wbijamy jajka. Solimy i pieprzymy. Przykrywamy przykrywką i dusimy, aż jajka przybiorą nasza ulubioną formę - ja lubię takie lekko na miękko:)




6 komentarzy:

  1. Super! Uwielbiam połączenie kaszy i jajka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ochotę jutro wypróbować to danie.Brzmi i wygląda super.

    OdpowiedzUsuń
  3. czym można zastąpić pesto bazyliowe??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, w tym przypadku chyba ciężko czymś zastąpić. Może innym pesto np. z rukoli? Lub po prostu przyprawić świeżą bazylią?

      Usuń