wtorek, 25 października 2016

Jaglane muffiny z bakaliami

Faza na maksymalną ilość pożywienia słodkiego powoli (i na szczęście!) kończy się. Przez ostatnie kilka miesięcy tylko słodycze i słodkie smaki sprawiały, że chciałam cokolwiek jeść. Nadszedł czas zmian, gdyż waga powoli daje o sobie znać, a karmienie piersią nie jest aż tak cudownym sposobem na odchudzanie po ciąży, aby nadążyć za moją potrzebą spożywania słodkości. Przechodzimy więc na tryb, dzięki któremu w sposób niezbyt radykalny (przynajmniej na początku) zaspokoję chęć na słodycze i jednocześnie zadbam o wagę. Plan ten zawiera dwa punkty, dwie najważniejsze zasady:

1. Ograniczam produkty glutenowe
2. Wprowadzam do diety naturalne i zdrowe bakalie

W związku z tym, że moje zamiłowanie do czekolady i ciast osiąga niewyobrażalne poziomy, pomysł jak najszybciej zaczęłam wdrażać w życie. Z pomocą przyszły bakaliowe prezenty firmy Helio, które zmobilizowały mnie do działania. Czasu na co dzień mało więc stara zasada pozostaje dalej aktualna, choć pojęcie czasu wolnego zdecydowanie zmieniło swoje znaczenie (ten kto został szczęśliwym rodzicem wie o co chodzi :)). Zaczęłam od muffinek i to był strzał w 10!

Robi się je znacznie dłużej niż wciągnięcie całej tabliczki czekolady (ja robiłam to prawie niepostrzeżenie. I specjalnie użyłam tego słowa, żeby nie napisać, jak mało minut mi to zajmowało!), ale przyjemność pochłaniania jest już zupełnie inna. Dużym plusem jest redukcja wyrzutów sumienia!

Składniki:
  • 3 dojrzałe banany
  • 125 mln oleju kokosowego
  • 2 średniej wielkości jaja
  • 250 g mąki z kaszy jaglanej
  • 100 g daktyli
  • 1/2 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  •  60 g suszonej śliwki
  • 60 g suszonych moreli
Przygotowanie:
Banany miksujemy na puree. Dodajemy  roztopiony olej kokosowy i jaja. Miksujemy na jednolitą masę. Suche składniki łączymy z mokrymi i dodajemy przygotowane bakalie. Daktyle rozdrabniamy w malakserze i łączymy z masą.  

W blaszce muffinkowej (12 miejsc na babeczki) umieszczamy papierowe foremki i rozdzielamy masę. Ciasta wystarczy na 12 dorodnych muffinek. Pieczemy około 20-25 minut w temperaturze 200 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz