środa, 2 listopada 2016

Absolutny hit tej jesieni! Musisz go mieć! Dżem dyniowy i konkurs :)

Są w roku takie okresy, które uwielbiam za to jakie smaki w nich królują. Staram się odżywiać sezonowo, więc czekam z utęsknieniem na szparagowy czy truskawkowy sezon nie podjadając w między czasie czegoś co udaje te smakowitości. Warto poczekać i nacieszyć się prawdziwym smakiem. Jesień to dla mnie wspaniałe kolory, pomarańczowe liście, pierwsze dni z czapką, pochmurne niebo i dynia! Jej smak i pomarańcz to dla mnie kwintesencja jesieni. W mojej kuchni królują dwie potrawy z dynią: aromatyczna zupa dyniowa oraz dyniowy sernik. W tym roku do tej wspaniałej dwójki dołączył jeszcze jeden dyniowy hit, bez którego nie będzie już żadnej jesieni w mojej kuchni: dżem dyniowy! Musisz go wypróbować!

Składniki:
  • 1 kg dyni
  • 2 średnie pomarańcze
  • 100 g cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka świeżo startego imbiru
  • 30 g żelatyny-fix deserowej

Przygotowanie:

Dynię  kroimy w drobną kostkę, dolewamy trochę wody, wsypujemy cukier i zagotowujemy w garnku. Przykrywamy przykrywką i cały czas mieszamy, aż dynia zacznie się rozpadać. W między czasie sparzamy pomarańcze wrzątkiem. Trzemy na tarce skórkę oraz wyciskamy sok z owoców. Dodajemy do garnka razem z imbirem i żelatyną rozpuszczoną w 1/3 szklanki wody. Gotujemy na wolnym ogniu około 30 minut cały czas mieszając. Blendujemy na jednolitą masę. Gorący dżem przekładamy do wyparzonych słoiczków, zakręcamy i pasteryzujemy.

Nie ukrywam, że robienie tego dżemy sprawiło mi ogromną przyjemność i nie tylko z powodu rewelacyjnego efektu końcowego, który będzie mi umilał każde najbliższe śniadanie :) Cały proces towarzyszył mi świetny garnek, dzięki któremu nie przypaliłam dżemu ani trochę! Ja gapa, która takie rzeczy ciągle w kuchni robi, a teraz z małą Iguaną u boku to już w ogóle jestem roztrzepana i milion razy zawsze sprawdzam, że wyłączyłam gaz, kuchenkę, czy zakręciłam wodę i czy na pewno zamknęłam drzwi. Granitowy garnek sprawił się rewelacyjnie! Dlaczego?
  • solidne wykonanie - wygląda na niezniszczalny! Serio! Bardzo dobrze wykonany, każdy detal, nie ma się do czego doczepić. A dodatkowo jest przy tym lekki. Tak, naprawdę! Choć wydaje się to nieprawdopodobne  - naprawdę nie waży dużo! Z łatwością przenoszę go, nawet jak jest zapełniony po brzegi.
  • krótsze gotowanie - garnek wzmocniony jest stalą nierdzewną, dzięki czemu dystrybucja ciepła jest szybsza, a co za tym idzie, gotujemy szybciej i oszczędniej! Dżem zrobiłam naprawdę szybko i już widzę kolejne potrawy, które będę przygotowywać w oka mgnieniu! Z malutkim dzieckiem, które potrzebuje ciągłej uwagi to naprawdę duży plus. Wrzucę parę warzyw i zupa w kilka chwil będzie gotowa :)
  • bezpieczeństwo - bardzo spodobały mi się rączki izolujące ciepło. Przenoszenie garnka jest teraz dużo łatwiejsze, nie muszę szukać ręcznika czy kuchennej rękawicy, aby przenieść naczynie lub nie odparzam sobie rąk zapominając o tym pierwszym :) Co niestety zdarza się dużo częściej. 

Dobre narzędzia w rękach mistrza to podstawa. Nie żebym była jakimś takim mistrzem kulinarnym, wręcz odwrotnie! Cały czas się uczę. Jednak wiem jak ważne i pomocne podczas gotowania są wszelkie narzędzia i pomoce kulinarne. Lubię ułatwiać sobie pracę, cenię swój czas i pomimo tego, że gotowanie sprawia mi przyjemność, lubię kiedy pewne czynności można wykonać szybciej, sprawniej i w dodatku przyjemniej.
Przyjemnością jest również udział w konkursie, w którym do wygrania jest absolutny MUST HAVE! Ten garnek sam gotuje! A ty już dobrze wiesz, że chcesz go mieć! Na szczęście jest bardzo prosty sposób, aby go zdobyć.

Podeślij fajny i ciekawy przepis na danie, które można przygotować w indukcyjnym garnku. Nie ograniczam w żaden sposób Twojej inwencji twórczej, jednak mile widziane potrawy z dynią! Aby wszystkim żyło się łatwiej przyda nam się krótki regulamin. Przeczytaj koniecznie!
REGULAMIN KONKURSU
1. Konkurs organizowany jest przez blog www.szalonamarchewka.com wraz z firmą Ballarini, która jest sponsorem konkursu.
2. Zadanie konkursowe polega na przesłanie przepisu na danie, które można przygotować w indukcyjnym garnku.
3. Jeden uczestnik może nadesłać maksymalnie 3 zadania konkursowe.
4. Spośród nadesłanych prac zostanie wybrany przez organizatora zwycięzca, który otrzyma indukcyjny garnek z pokrywką Ballarini BOLOGNA GRANITUM.
5. Czas trwania konkursu: 2-5.11.2016 r.
6. Zwycięzca konkursu zostanie podany do 3 dni po upłynięciu terminu konkursu w tym poście oraz na facebooku.
7. Nagroda zostanie wysłana przez firmę Ballarini do zwycięzcy zgodnie z indywidualnymi ustaleniami, jednak tylko w granicach Rzeczpospolitej Polskiej.
8. Nie istnieje możliwość zamiany nagród na wartość pieniężną.
9. Biorąc udział w konkursie uczestnik oświadcza, że jego praca została wykonana samodzielnie i nie narusza praw autorskich osób trzecich.
10. Zadanie konkursowe należy wysłać na adres: e.krawczyk@op.pl.
11. Warunkiem otrzymania nagrody jest wysłanie przez zwycięzce na adres e.krawczyk@op.pl danych do wysyłki (imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, kod pocztowy, numer telefonu dla kuriera) w terminie do 3 dni od daty ogłoszenia wyników.
12. Jeśli zwycięzca nie poda danych do wysyłki zostanie wybrana druga osoba. 
Powodzenia! :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz