niedziela, 4 stycznia 2015

Zielona sałatka! Seler naciowy, ogórek, awokado.

Nowy Rok przywitany. Nowe postanowienia zapisane. Nowe marzenia do spełnienia zaplanowane. Mam nadzieję, że 2015 będzie dużo lepszy od swojego poprzednika, który może nie był najgorszy, ale stawiał mi cały czas spore wyzwania. Jednym sprostałam, na innych poległam. W każdym razie nauczyłam się wielu nowych rzeczy, poznałam lepiej siebie i ludzi, którzy są wokół mnie. Doświadczyłam nowości, które czasem nie przyjemnie podszczypywały moje pozytywne nastawienie.  Trochę łez przelałam, trochę sił straciłam, ale zawsze podnosiłam się podwójnie zmotywowana do działania.

Ostatnie miesiące pokazały, że zbyt mało zajmowałam się również blogiem. To jedno z noworocznych postanowień: znaleźć więcej czasu na przyjemności. Nie tylko praca, stres, obowiązki. Życie w biegu sprawia, że nie mam czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków, jem śmieciowe jedzenie, nie ma mnie w kuchni! Muszę się poprawić :)

Nowy Rok. Nie wyróżnię się zbytnie stwierdzeniem, że jakaś mała dieta wkracza znów do mojej kuchni. Może nawet nie dieta, tylko powrót do dawnych, zdrowych zwyczajów. Jak dietetycznie to seler naciowy w roli głównej! Ma w sobie 86 cennych składników, które wpływają pozytywnie na zdrowie i dwukrotnie więcej witaminy C niż jakikolwiek cytrusy. To warzywo z naprawdę małą ilością kalorii i dobrze zadziała na moje stawy :)

Oszalałam na punkcie prostych i smacznych sałatek idealnych na lekką kolację. Seler naciowy z ogórkiem i avokado sprawia, że powrót do dawnych żywieniowych zwyczajów jest dużo łagodniejszy niż przypuszczałam :)

Składniki:
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 1/2 zielonego ogórka
  • 1/2 awokado
  • 1/2 jogurtu naturalnego
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • koperek 
  • dynia, słonecznik do posypania
Przygotowanie:
Warzywa myjemy, obieramy i kroimy. Do miseczki wlewamy jogurt naturalny, dodajemy czosnek, przyprawy i koperek. Mieszamy. Dodajemy sos do przygotowywanych warzyw. Posypujemy słonecznikiem i dynią. 10 minut i gotowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz